Uudised
Marketex Offshore Constructions saatis neli päeva enne lepingu tähtaja saabumist kaks viimast raudteesilla osa Stockholmi. Ligi 220-meetrised paigalduskohta toimetatud tarindid kaaluvad 1500 tonni. Silla osade praamile laadimise erioperatsiooni heakäekäigu eest hoolitses Hollandi ettevõte Sarens.
“Tellijale tarnitud sillasektsioonid on juba teine partii meie ettevõttes valminud toodangust. Eriolukorra ajal tekkinud raskustest hoolimata, mil piirid olid suletud ja lennuliiklus jäi hõredaks, jätkus töö selle keerulise ja suure taristuprojekti kallal tänu Eesti Välisministeeriumi ning Politsei- ja Piirivalveameti toetusele, samuti võimaldati tšarterlennuga Rootsist Tallinna saabunud tellija esindajatel jälgida kohapeal töö käiku,” kommenteerib Marketet Offshore Constructions’i juhatuse liige Ruslan Diduhh.
„Meil polnud muud valikut kui vana sild uue vastu välja vahetada. See on möödapääsmatu, sest 420 000 inimest, kes kasutavad iga päev Rootsi üht elavama liiklusega raudteeliini, peavad ka edaspidi saama sõita mööda Getingmidjan’i raudteelõiku,“ ütleb Rootsi transpordiameti projektijuht Kent Sahlman.
Stockholmi keskosas asuv renoveeritud Getingmidjan’i raudteelõik plaanitakse kasutusele võtta tänavu suvel. „Enne kui kohaletoimetatud sillasektsioonid kohapeal ühendatakse, võetakse vana raudtee- ja jalakäigusilla osa koost lahti, pärast seda paigaldatakse sillale kõik tehnorajatised. Töö peab valmima kaheksa nädala jooksul,” selgitab töö kulgu Implenia projektijuht Örjan Persson.
Marketex Offshore Constructions saatis 2019. aasta keskpaigas Stockholmi kolm esimest sillasektsiooni, mis kaalusid ühtekokku 1750 tonni. Tänavu sügisel tuleb ettevõttel valmis ehitada ja tellijale üle anda 300 tonni kaaluv jalakäigusilla osa, mille pikkus on 240 meetrit. Stockholmi silla metalltarindite kogukaal küünib 3550 tonnini.
Kui esimese kolme sillasektsiooni raudteeosale paigaldati rööpad Rootsis, siis seekord otsustati ehitusaja lühendamiseks teha seda Tallinnas.
Getingmidjan’i raudteelõik on kõikide riigi lõunaosast saabuvate rongide ühenduslüli, mis muudab ta kõige tihedama liiklusega raudteeliiniks Rootsis. Kuna valdav osa Stockholmi keskosas asuvatest raudteedest, sildadest ja tunnelitest on ehitatud läinud sajandi 50ndatel, siis vajavad nad täna kaasajastamist.